Home.

Despre Mediere.

Durata si costuri.

Contact.

Copyright  @ 2014 Birou de Mediator Iulian Postolache

Home.
Despre Mediere.
Durata si costuri.
Contact.

Ne puteti gasi si pe:

 Iulian Postolache

Mediator

Despre Mediere

1. ITI PERMITE SA FII AUZIT CU ADEVARAT.

2. Consta in reorientarea partilor una catre cealalta, nu prin impunerea unor reguli, ci ajutand partile sa aibe o perceptie noua privind relatia dintre ele, o perceptie ce va  permite partilor modificarea reciproca a atitudinii uneia fata de cealalta .

3. Este procesul prin care esti pus intr-un dialog normal cu oameni normali.

4. Inseamna explorarea motivelor ascunse ale disputei, precum si a celor deschise.

5. Metoda prin care instantele de judecata sunt eliberate de un numar excesiv de cazuri.

6. Modalitate de solutionare alternativa a disputelor in care intervine o a treia parte neutra: MEDIATORUL.

Elementele fundamentale ale medierii:

a. medierea este voluntara: partile nu pot fi obligate, de o alta persoana sau autoritate, sa participe la o mediere;

b. informarea prealabila: partile trebuie sa fie informate de la inceput asupra principiilor medierii, procedura si modul de desfasurare a procesului medierii.

c. medierea este privata si confidentiala: are loc intr-un spatiu privat; orice dezvaluire in timpul medierii nu poate fi folosita in afara ei sau in instanta, cu exceptia situatiei cand partile ajung la o astfel intelegere.

d. neutralitatea: mediatorul ramane in afara conflictului dintre parti, nu se implica in conflict decat in limitele procedurii medierii.

e. medierea se concentreaza pe „nevoi si interese”: medierea priveste in viitor si incurajeaza partile sa – si reevalueze telurile si obiectivele disputei/conflictului, prin stabilirea nevoilor si intereselor.

f. auto-determinarea partilor: partile hotarasc daca se poate ajunge la un ACORD si tot ele controleaza natura si continutul ACORDULUI.

 

CINE FACE PRIMA MISCARE ???...

    `Dorinta de a fi superior si de a iesi din conflict pe pozitia de castigator   este o bariera, si ca urmare cauza impasurilor, in rezolvarea disputelor. In aceste situatii, partile aflate in conflict pot ramane captive intr-o lupta care nu aduce beneficii de nici o parte. Aceste atitudini sunt strategii de supravetuire ale partilor, create pentru a-si proteja sinele, adica: stima de sine, propria valoare sau propria identitate.

       In cazul unui litigiu (conflict), o parte (reclamantul) poate alege sa accepte o oferta, decat sa riste un proces si sa piarda TOTUL. Cat de buna e oferta si cat de bine satisface nevoile reclamantului se poate afla numai prin mediere.

 

 

Etapele medierii si CE SE INTAMPLA LA MEDIERE

 

Deschiderea medierii: mediatorul primeste partile,  face prezentarile si incearca sa creeze o atmosfera informala pentru ca partile sa se simta confortabil si in siguranta.

 

Declaratia de introducere a mediatorului: mediatorul prezinta obiectivele procedurii si care este rolul sau in cadrul acestei proceduri, inclusiv timpul afectat si regulile de baza pe durata medierii.

 

Declaratiile initiale ale partilor: fiecare parte si/sau consultantul acesteia va face o declaratie concisa, cu privire la  principalele aspecte ale cazului sau.

 

Sesiunea/sesiunile commune: in principiu, sunt destinate deschiderii medierii,  declaratiilor introductive ale mediatorului, precum si declaratiilor initiale  ale partilor. De asemenea, sunt utilizate cand partile au ajuns la un accord de principiu.

 

Sesiunea/sesiunile separate:  sunt acele sesiuni in care mediatorul comunica direct si confidential cu fiecare parte, dar pe rand, in vederea gasirii unor idei comune pentru un accord. Sesiunile separate pot continua pana cand se constata ca partile pot fi aduse din nou impreuna (sesiunea comuna), de regula, cand s-a ajuns la un accord de principiu.